Aktív fogyasztók 50 fölött

Az Ipsos kutatásvezetője elmondta, le kell számolni azokkal a prekoncepciókkal, amikkel eddig az 50 – 59 év köztieket kezelte a reklámszakma.

A reklámpiac szinte teljesen megfeledkezett az 50 év fölöttiekről azáltal, hogy a kutatások céljává a 18 – 49 év közti korosztályt tette meg. Halmos Júlia Csenge, az Ipsos kutatásvezetője elmondta, két éve az Egyesült Államokban folytattak le egy vizsgálatot, és azóta itthon is foglalkoznak az 50 évnél idősebbek fogyasztási szokásaival. Kiderült, hogy többségük aktív a közösségi oldalakon, az internetet kütyüket és video-megosztókat is gyakran használják. Ez a korosztály, amellett, hogy az interneten is aktív, még rendszeres fogyasztója a rádiónak, nyomtatott sajtónak és a televíziónak, ez egyébként Magyarországon még mindig a legfontosabb hírforrás. Mivel általában még dolgoznak, hitellel kevésbé leterheltek, és megtakarításokkal is rendelkeznek, tudnak kultúrára, gasztronómiára, utazásra költeni. Gyerekeik többnyire már elköltöztek, így szabad idővel is rendelkeznek, és nem üldögélnek szívesen otthon. A kutatások szerint a nők szépségápolási termékekre és ehhez kapcsolatos szolgáltatásokra (fodrász, kozmetikus), illetve női magazinokra, a férfiak hobbijukkal kapcsolatos dolgokra költenek a mindennapi kiadások mellett. Jelenleg egészségüggyel kapcsolatos reklámok érik el őket a legsűrűbben, de visszajelzések alapján nyitottak lennének más témájú hirdetésekre is.

Reklámtorta – a szakma krémjével, minden hétfőn 9:00-tól a TV2-n! 

Kövesse a Reklámtortát a Facebookon is: https://www.facebook.com/Reklamtorta!

Kérdéseit, észrevételeit várjuk a reklamtorta@tv2.hu címre.

 




© 2020 TV2 Zrt.    |    Adatkezelési szabályzat    |    Impresszum

POWERED BY NEOPORT CORE CMS