A TV2 csoport saját gyártásban készülő műsorai mellett egyre több teret kapnak a csatorna palettáján az ún. szponzorfinanszírozott műsorok (AFP-k). Ezen műsorok elsődleges ismérve, hogy megvalósulásukhoz a műsor producere teremti elő a szükséges teljes anyagi hátteret olyan hirdetői költésekből, melyek erősítik a TV2 csoport üzleti érdekeit
Az AFP műsorok sajátosságai
• Változatos témák, tematikus tartalmak (gasztronómia, egészség, életmód, stílus, sport, lakberendezés, innováció,stb.
• Általában magazinműsorok, szórakoztató tartalmak
• A műsor megvalósulását erősen befolyásolja a hirdetői kereslet, igény
• A műsor tematikája jellemzően meghatározza a hirdetői kört
• Általában a hétvégi műsorkínálatot erősítik
• A műsorvezetők sok esetben a téma szakértői, gyakran producerei is a tartalmaknak
Az AFP műsorok szponzorációjának előnyei
• Az AFP műsorok a tematikus műsorkínálattal célzottan és költséghatékonyan érik el a kívánt célcsoportokat
• A gyártó cég képviselői, értékesítő kollégái jelen vannak a tartalom megszületésénél, kialakításánál, így a KKV szektor irányába gyorsabban tudnak megmozdulni, illetve a piac is könnyebben tudja lereagálni a felkínált lehetőségeket
• Tematikus tartalmak, edukációs rovatok – egyedülálló kommunikációs lehetőség
• A megjelenés – a műsor és a szponzor tematikus kapcsolódása miatt – természetesen ágyazódik be a műsorba, ezért hiteles, referencia értékű megjelenést biztosít a hirdetőnek
• Erőteljes jelenlét a hirdető számára; érzelmi kötődés kialakulása a nézőben az adott hirdetővel szemben
• Akár egy egész műsor-sorozat építhető egyetlen hirdető köré
• Kedvező cross-promóciós lehetőségek (TV műsor – online – nyomtatott sajtó – könyv)