Ebben a konstrukcióban lehetőség van adásidőt vásárolni - televíziós vásárlási műsorablak és/vagy televíziós vásárlás formájában - minden olyan termékre, amely beleillik a közvetlen ajánlat kategóriájába.
• A televíziós vásárlás (2 perces szpot) mehet a reklámblokkban, vagy ha az összes egyben sugárzott szpot hossza eléri a 15 percet akkor televíziós vásárlási műsorablakban (min. 15 perc, nem reklámidőben, hanem műsoridőben sugárzott) sugárzott kereskedelmi közleményként
• A televíziós vásárlás abban különbözik az egyéb reklámoktól, hogy közvetlen ajánlatot tartalmaz, egyébként mindenben osztozik a reklámmal, és a törvény csak ebben a vonatkozásban tesz különbséget a reklám és a televíziós vásárlás között.
• Televíziós vásárlási műsorablak: olyan televíziós vásárlás, amelynek megszakítás nélküli időtartama legalább tizenöt perc.
• A televíziós műsorablaknál – amelynél törvényi feltétel, hogy egybefüggően minimum 15 perc hosszúságú kell, hogy legyen – ha az több termék tekintetében tartalmaz közvetlen ajánlatot, akkor szükséges, hogy legyen ezek között egy vagy több dramaturgiailag egységet képező elem